Pēdējā laikā man patīk mazliet palasīt to tēmu vēsturi, par kurām stāstu jums. Stāsts par nakšņošanu automašīnai piestiprinātā teltī šajā ziņā nebūs izņēmums. Teltis uz piekabēm nav nekas jauns – noteikti, ka daļa ir kaut ko tādu redzējuši, ja ne dzīvē, tad varbūt kādā filmā… Galu galā teltis uz piekabēm vai dažādos veidos pievienotas automašīnām parādījās jau pašā 20.gs sākumā un pirmais patents tika reģistrēts jau tālajā 1914.gadā (avots un vairāk informācijas, ja interesē). Bet skaidrs, ka piekabe dzīvi maz atvieglo, jo tā aizņem daudz vietas un prasa īpaši labas auto vadīšanas prasmes. Toties telts uz jumta izklausās krietni kompaktāk – iespējams, ka ar līdzīgu domu tika radītas pirmās jumta teltis 1958.gadā (avots – iesaku apskatīties, ļoti interesanti). Protams, ka laiks iet uz priekšu un iKamper jumta telts ir pavisam citādāka nekā 20.gs otrās puses jumta teltis, bet arī iKamper telts radītājam un uzņēmuma dibinātājam dienvidkorejietim Soon Park ir ar ko lepoties, jo tieši šī telts ir līdz šim veiksmīgākais pūļa finansējuma platformas Kickstarter projekts – 2017.gadā 45 dienu laikā ar to izdevās savākt 2,37 milijonus ASV dolāru (avots un pilns stāsts).
Atgriežoties mūsdienās, pirms dažām nedēļām mūsu ģimenei bija iespēja izmēģināt iKamper jumta telti – neskatoties uz pietiekoši seno jumta telšu vēsturi, Latvijā tādu negadās redzēt bieži, līdz ar to mums izdevās piesaistīt garāmgājēju skatienus – daudzi apstājās apskatīties un daži arī nofotografēt. Šķiet, ka vēl nekad tik daudziem cilvēkiem nebija interesējis, kā mēs gulējām! Un gulējām mēs ļoti labi, bet par visu pēc kārtas…
Jumta teltī nakšņojām trīs naktis – pirmās divas bija šai vasarai raksturīgi vēsas (ap +10C), pēdējā bija patīkami silta vasaras nakts, bet uz rīta pusi sāka līt lietus, tāpēc varu teikt, ka esam iKamper jumta telti izmēģinājuši dažādos laika apstākļos, vien sniegā un mīnusos ne.
Vēsajām naktīm bijām kārtīgi sagatavojušies, jo pavisam nesen tādā pašā temperatūrā nakšņojām klasiskajā teltī Alūksnē – tur mazliet nosalām un Alūksnes draugiem lūdzām mums atvest papildu segas otrajai naktij. Tāpēc šoreiz mums līdzi bija ne tikai siltās segas, bet vēl papildus pledi. Visnepatīkamākais vēsajās naktīs ir mitrums, kas parasti, teltī guļot, liek salt un nejusties komfortabli, bet izrādījās, ka jumta teltī to nejūt, līdz ar to pledi mums nemaz nebija vajadzīgi. Šis nudien bija liels, liels pluss mūsu visu labsajūtai, īpaši jau mazā, nepilnus 5 mēnešus vecā Magnusa miedziņam!
Pēdējai, siltajai naktij pat gulēšanai meklējām plānākas drēbes un atstājām vaļā logu. Kad rīta pusē sāka līt, vīrs katram gadījumam teltij pārvilka iestrādāto lietus pārsegu – patiesībā nelielā lietū bez tā arī varētu iztikt. Protams, ka jumta telts arī ir telts, un rīta saulītē tajā paliek par siltu, īpaši tādai ilgo gulētāju ģimenei kā mums, kam grūti piecelties gana agri, lai atvērtu plašos logus pirms paliek karsti. Starp citu, tā kā vienu sānu teltij veido jumta kastes vāks, tad pēdējā naktī pārvietojām automašīnu tā, lai vāks ir uz austrumu pusi – grūti objektīvi novērtēt, bet šķiet, ka tas ir variants, kā mazliet atvairīt rīta saules starus.
iKamper jumta telts ir izgatavota ļoti kvalitatīvi gan no ārpuses, gan iekšā. Ļoti ērti, ka teltī jau ir iestrādāts matracis, arī gultas veļu var pirms ceļojuma salikt tur iekšā, lai tā neaizņem vietu mašīnā. Telts ir patiešām plaša (1,90m x 2,10m) – četru cilvēku ģimenei tur vietas pilnībā pietiek! Tā kā mums ir mazs bērniņš, tad ļoti novērtējām, ka matracis ir pietiekoši ciets un taisns, lai mazulis droši varētu uz tā gulēt. Vienīgais, kā mums pietrūka, bija kāda kabatiņa, kur salikt atslēgas un telefonus, bet to var iegādāties atsevišķi, tāpat kā ārējās kabatas apaviem un dažādas pievienojamas nojumes un citus aksesuārus. Ērti, ka logiem ir veselas trīs materiālu kārtas visām dzīves situācijām – tīkliņš, telts materiāls un caurspīdīga plēve. Un skats pa logu ir kā no otrā stāva!
Kad prātojām par iespēju izmēģināt iKamper jumta telti un pat tad, kad tā jau bija nostiprināta uz mūsu automašīnas, nedaudz baiļojos par kāpšanu uz jumta ar tik mazu bērnu. Šķita, ka no malas izskatīsimies neprātīgi. 🙂 Es pieņemu, ka fakts, ka telts ir uz jumta, varētu sarežģīt iKamper drošu izmantošanu ar divgadnieku, bet mūsu gadījumā kāpnes nekādus sarežģījumus neradīja. Toms savos četrarpus gados gana prātīgi pats varēja uzkāpt un nokāpt pa iKamper trepēm, vien pāris reižu atgādinājām drošības noteikumus, savukārt mazo Magnusu augšā uznesām pašiem ejot gulēt un tāpat no rīta kopā kāpām lejā.
Pēc iKamper telts izmēģināšanas mums ir skaidras tās galvenās priekšrocības. Pirmkārt jau, mēs paši šajā reizē nakšņojām kempingā, kurā taisnu vietu teltij atrast būtu ļoti grūti, bet jumta teltij pietiek ar mašīnas nolīmeņošanu – mēs to pavisam vienkārši izdarījām ar uz vietas atrastiem dēļu atgriezumiem. Parastajai teltij dēļu čupiņa vienā stūrī nepalīdzētu. 🙂 Otrkārt, aizdomājāmies par akmeņainās Skandināvijas apceļošanu, kur būtu diezgan nereāli klintī iedzīt klasiskās telts mietiņus. Un treškārt, domājot par tādu garu ceļojumu, kur katru vai katru otro nakti paredzēts nakšņot citā vietā teltī, tad visai drīz būtu līdz kaklam telts būvēšana un nojaukšana – salīdzinot, jumta telts ir gatava pāris minūtēs un gandrīz tikpat ātri to var arī salikt. Ja nakšņojot automašīnā (kā bieži darījām, kamēr bijām divu un vēlāk trīs cilvēku ģimene) bija sarežģīti, piemēram, aizbraukt uz veikalu vai kādu apskates objektu, jo tas nozīmēja divreiz pārkrāmēt visas mantas, bērnu autokrēsliņu utml., tad ar iKamper telti šādu problēmu nav – automašīna visu laiku ir braukšanas kārtībā, vien atliek aizlocīt jumta kasti. Kā papildus plusus izjutām to, ka telts lielāko dienas daļu veido nelielu jumtiņu un ēnu, ko mēs izmantojām gan galda un krēslu, gan ratu novietošanai.
Kopumā mums ļoti patika nakšņot iKamper jumta teltī un labprāt to darītu vēl kādu reizi. Šī telts ir laba izvēle arī no tāda viedokļa, ka ar to vienlīdz iederīgi var justies gan telšu pilsētiņā, gan starp kemperiem un kempinga mājiņām.
P.S. Kādā no nākamajiem rakstiem centīšos uztaisīt salīdzinošu apkopojumu par dažādām nakšņošanas iespējām ceļojumos no mūsu pieredzes! Ja ir kādi jautājumi par šo tēmu, tad droši rakstiet komentāros vai caur kontaktformu. 😉
No Comments