Pusdienas mammai un mazulim

Soctīklos periodiski uzplaukst dažādi saukļi un atgādinājumi, ka arī mammām ir jāpaēd, jo patiešām bieži vien mammām īsti nav laika pagatavot sev normālas pusdienas. Un skaidrs, ka, nepaēdot pusdienas, pēcpusdienā roka tā vien stiepjas pēc cepumiem un citiem neveselīgiem našķiem ātrai enerģijas iegūšanai… Apmēram 9+ mazuļa mēneši ir tas brīdis, kad viņa ēdienkarte jau ir diezgan daudzveidīga, savukārt māmiņa vairs nevar paļauties, ka par viņas figūru gādā mazais naskais pieniņa ēdājs vien… Īpaši, ja svars pēc dzemdībām ir nokrities ļoti strauji (kā tas bija man pēc pirmā bērniņa), tad šis ir tas brīdis, kad jāuzmanās, lai divtik strauji tas neuzkāpj atpakaļ – tāpat kā pēc pārāk straujām diētām. Paēst veselīgas pusdienas noteikti nāks par labu, bet, lai tas tiešām būtu reāli, var veiksmīgi pagatavot vienu un to pašu ēdienu mazulim un mammai, mammas porciju papildinot ar rīvētu sieru, apceptiem šampinjoniem, zaļumiem, svaigiem dārzeņiem utml. Padalīšos ar četriem variantiem, kas garšoja gan Magnusam, gan man – varbūt noderēs vēl kādai māmiņai, jo, galu galā, mammām vajag paēst.

*Piebildīšu, ka nevienam no ēdieniem gatavojot nepievienoju sāli, tāpēc savu porciju bieži papildinu ar sieru vai asākiem garšaugiem. Bet galvenais noslēpums, lai “bēbīšēdiens” bez sāls neliktos bezgaršīgs, ir nepārspīlēt ar ūdens daudzumu – ūdeni jāpievieno tik, lai beigās nekas nebūtu jānolej.

ZAĻAIS DĀRZEŅU BIEZENIS /mammai ar Norvēģu sieru un mikrozaļumiem

  • Selerija
  • Kālis
  • Ķirbis
  • Zaļie zirnīši
  • Spināti

Daudzums un proporcijas atbilstoši vēlmēm. Seleriju un kāli sagriež mazos gabaliņos un liek vārīties nelielā ūdens daudzumā. Pēc brīža pievieno gabaliņos sagrieztu ķirbi un zaļos zirnīšus. Kad visi dārzeņi mīksti, pieber mazliet spinātus, īsu brīdi vēl pakarsē. Tad pievieno mazliet olīveļļu un sablendē.


BULGURS AR DĀRZEŅIEM /mammai ar rīvētu sieru un mikrozaļumiem

  • Bulgurs
  • Sarkanās lēcas
  • Burkāns
  • Sīpols

200ml verdoša ūdens liek 200ml bulguru, 100ml sarkanās lēcas, 1 rīvētu burkānu un mazliet sakapātu sīpolu. Vāra uz lēnas uguns, ik pa brīdim apmaisot, kamēr gatavs. Pēc nepieciešamības papildina ūdeni, lai beigās viss būtu novārījies.


RĪSI AR DĀRZEŅIEM /mammai ar apceptiem sīpoliem, šampinjoniem un zaļumiem

  • Rīsi
  • Sarkanās lēcas
  • Dažādu dārzeņu gabaliņi

Apmēram 200ml verdoša ūdens ber 120g rīsus, saujiņu lēcu un dārzeņu gabaliņus. Vāra 15-20min, ik pa brīdim apmaisot. Pēc nepieciešamības papildina ūdens daudzumu, uzmanoties, lai nepielietu par daudz.


TVAICĒTI DĀRZEŅI / mammai ar kaltētām dillēm, svaigu sakapātu sīpolu un rīvētu sieru

  • 2 kartupeļi
  • 1 burkāns
  • 1/2 kālis
  • 1/4 saldais kartupelis
  • u.c. dārzeņi pēc izvēles

Dārzeņus sagriež nelielos gabaliņos – tādos, ko bērnam būs ērti pašam ēst ar pirkstiņiem. Visus kopā liek tvaicējamā sietā un gatavo līdz pietiekoši mīksti, tomēr, lai nejūk ārā, paņemot pirkstos.


 

Share

No Comments

Leave a Comment

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.